woensdag 19 oktober 2011

Halo update!

Ik heb het boek net uitgelezen, tijd voor een uiteindelijke mening.

Als je het eerste deel gemist hebt, kijk dan eerst even *hier* om te lezen waar het over gaat.






Zoals ik al eerder zei heb ik niks met engelen. Sterker nog ik heb weinig met religie, God en alles daar omheen. Maar ondanks dat ik daar helemaal niks mee heb is dat absoluut geen reden om dit boek niet te lezen. De engelen worden op een mooie manier beschreven, zoals waarschijnlijk iedereen ze inbeeld. Ze staan voor licht, liefde, hoop en alles wat goed is. Er word soms wel iets over God gezegd en over de hemel, maar dit is niet op een vervelende manier. En met vervelend bedoel ik dat het overkomt alsof ze religie aan je opdringen. Nee, het is allemaal erg algemeen en luchtig beschreven.


Over het algemeen gezien is dit een boek voor tieners en jong volwassenen. Het is goed geschreven, de spanning bouwt langzaam op en het leest erg lekker weg.
Vanaf hoofdstuk 1 houd je gewoon in je achterhoofd dat het spannend gaat worden, dit staat nu eenmaal op de achterkant. En geloof me, het word ook echt nog spannend. In totaal zijn er 32 hoofdstukken en een epiloog en 376 bladzijdes. Met elk hoofdstuk en met elke bladzijde kom je dichter bij een ontknoping die wellicht wat voorspelbaar is, maar daardoor niet minder spannend. Wanneer engel en demon tegenover elkaar staan weet je natuurlijk dat het leuk word (:



De schrijfster, Alexandra Adornetto, heeft dit boek geschreven toen ze 18 was. Ik vind dat ze echt een fijne schrijfstijl heeft en dat ze dingen erg mooi kan verwoorden. Ze heeft een ontzettend rijke fantasie, iets wat mij ontzettend aanspreekt.

Dit jaar is deel 2 van deze reeks uitgekomen, genaamd Hades en ik die wil ik absoluut ook lezen!
Er komt ook nog een deel 3, maar wanneer is nog niet bekend.
Als je op de hoogte wil worden gehouden raad ik je aan om haar Facebookpage te liken.

Uiteindelijke oordeel?
Aanrader! Ik ben groot fan geworden en ik wil mijn lieve vriendinnetje heeeel erg bedanken dat ik het boek mocht lenen (:
Ik ga het absoluut zelf ook aanschaffen, dit moet in mijn boekenkast.

Wil jij het boek lezen?

Liefs,
Nena